tisdag, juni 29, 2010

Trams!

Hemma från jobb. Har hunnit med att träna också, men hann tyvärr inte till friidrottsträningen. Har så dåligt samvete, men det HINNS verkligen inte med nu denna vecka då jag jobbar som ett as. Jag har ju hunden liksom. Så tyvärr så blir det så. Men min fina pappa är ju där, och just nu är det laddningar inför valbo. Håller tummarna att det ska gå bra för alla.

Så fort jag kom hem så drog jag på mig träningskläder och for ut och sprang. Joggade 2 km som uppvärmningen, och sedan var det backlöpning som gällde! Hunden var med naturligtvis och fick sig också ett träningspass. :)
Körde i en backe som är kanske 40 m och rätt brant, 15 st accelerationer uppför den och jogg ner sakta. Är rätt nöjd. Siktade på 10, men tog ju 15 utan problem alls. Skönt att de explosiva musklerna i benen fortfarande sitter kvar, även om de uthålliga kanske har failat lite. ;)
Sedan hem och köra lätt magstyrke. Känns aldrig som ett riktigt träningspass om man inte är trött i hela kroppen. Men tja, det var så lätt styrke att jag inte känner något nu, så ska dra ett ordentligt styrkepass om jag hinner imorgon!
Och dessutom kan jag inte göra armhävningar just nu pga. min handled. MAJ GAD, vad ska jag göra när jag inte kan göra mina älskade armhävningar? F*n. Kanske blir typ.. pull ups eller något?

Lokes träning idag var väl egentligen att hålla mitt tempo uppför backen. Det blir mycket jobbigare för han att hålla ett arbetstempo än att göra en tjurrusning. :)

Nuuu ska jag smörja min axel med radital och vila lite. Kanske till och med sova?? Jag behöver det ju egentligen. Men.. Klockan är ju inte ens åtta. :p Nåja.
Axeln har plågat mig mer än vanligt idag. Börjar misstänka att jag borde kolla upp det? Skiiit. Jag vill ju vara hel! (Pfft, good luck.) Kan inte använda armen ibland ens så.. Hm. Ja, ska kanske boka tid för att kolla upp det. :) (Or not.)

Nuu, RADITAL.
Adios! :)

Dagens äventyr: Lyckats att undkomma att ställa upp i ett repotage om myggdödare för en nyhetskanal i TV. Fick lite ångest ett tag innan jag tvingade Karin att ställa upp istället för mig. Mwahahaaaaa.. Hon kommer aldrig förlåta mig! :D TACK KARIN.

Inga kommentarer: