lördag, juni 26, 2010

Mysdagen nr.1 :)

Åh, vilken trevlig dag det har varit!

Det började med att jag drog till Piteå och lämnade syster och hämtade Karolina. Körde Thård (min Ford Scorpio från 89) och jäklar anåda, vi tog oss faktiskt både dit och tillbaka!
Vädret var på topp, men fy tusan vad varmt det var i bilen. Paryluckan var öppen (dvs. takluckan) typ all the time.
Vi tog oss till Luleå iallafall, jag och min kompanjon. Hägnan var målet, och vi lyckades ta oss dit efter lite äventyr och många om och men. Vi njöt av solen, käkade jordgubbar och kycklingspett, drack cola och solade. :) Mådde väldigt bra helt enkelt.

Hälsade på fina farmor, handlade till min cheesecake, drog en sväng förbi mamma och hämtade gelatinblad, for hem och började laga mat. Karolina och Macke snackade pokemon men jag höll mig utanför samtalet, hehe.

Midsommarmiddagen bestod i sin enkelhet av lax, sill, färskpotatis, tsatziki, chilibea, skagenröra, grillad potatis, köttfärsbiffar med ädelost, entrecôt, sallad mm. Hur gott som helst. :) Till det serverades vin, cola och akvavit som snappsades ett x antal gånger. :D Hur trevligt som helst. Massiva diskussioner pågick om allt från IDOL till palestina och Israel till OS. Satt väl egentligen mest och skrattade. :) Trevligt hade vi.

Sena kvällen bestod av att slänga ihop cheesecaken och en hög med lakritsmaränger. Cheesecaken blev nog awsome, meeen.. marängerna failade lite. Mest pga. mitt bristande tålarmod och trötthet. :) Goda blev de iallafall. I hope.
Lite skräckfilm, och nu marängswiss och nördande vid varsin dator, hehehe. :) Precis som det ska vara!
Massa fina bilder togs, ni får dem imorgon.

Åh, jag glömde skriva att fina Loke joinade oss ute i tältet och låg och käkade på ett midsommarben (läs: helt vanligt tuggben) medan vi svammlade på. Nu har han försökt tungkyssa mig en massa för att ta del av glassen. När inte det gick särskillt bra för honom så gick han och lade sig. Sötaste. :) Han har skött sig så bra nu då Karolina varit här. Än så länge. :D

Puss och godnatt!

Inga kommentarer: