fredag, juni 11, 2010

Att cykla med en Grand Danois!

Prövade att cykla med Loke för första gången idag. Jag ville vänta tills han blev rätt gammal, så att det inte ska belasta leder and shizzle så mycket då han växer.
Ni kan ju tänka er hur det såg ut. Jag på en cykel med en ungkalv travandes bredvid mig. Håhå jaja. Undrar vad de som såg mig tänkte.

Helt ärligt var jag lite tveksam. Lite orolig. Lite smårädd. Liksom tar han ett sidosteg flyger hela jag och cykeln åt fanders.
Lyckligtvis inträffade inte det.

Kanske ska tillägga att Loke alltid varit rädd för cyklar? Ni förstår att det kändes som att jag skulle ge mig iväg på ett självmordsuppdrag, va?

Nej men helt ärligt. De första 200 metrarna gick lite vingligt, liie tveksamt, lite "NEJ NOSA INTE I DET DIKET!", men sedan släppte det. Han insåg att det gick att gå fint vid Emmamedcykel som vid Emmautancykel. Och resten av turen gick PRIMA ballerina. Travade snällt på bredvid cykeln, avslappnad, njöt av det fina vädret. Lyssnade på alla kommandon så som höger, vänster, stanna, fot mm. Några kiss- och lekpauser blev det, och det var en rätt kort tur såhär första gången.

Detta ska vi defenitivt göra igen!

Kan ju tillägga att jag inte använder en springer, naturligtvis, utan cyklar med han i koppel.

GODNATT.

Inga kommentarer: