torsdag, november 24, 2011

Torsdag.

Det är så kallt i min lägenhet att jag var tvungen att sova med tjocksockar. Jag sover ALDRIG med sockar och brukar ha fönstret öppet året runt. Men just nu är det verkligen skitkallt. Huvva. Det är väl fortfarande för varmt ute för att elementet ska kicka igång. ;)

Gårdagen var jättemysig. Elsa och jag klädde på oss varmt på kvällen och gick ut och traskade i kvarteret runt omkring. Vi undersökte varje lekplats, grillplats och bouleplan vi hittade. Vi satt på bänkar och filosoferade, lekte med kottar och bara njöt av lugnet. :) Elsa tyckte det var jättekul att verkligen ta sig tid och undersöka varenda skrymsle och vrå av vår lilla värld.

Just nu ligger hon och snarkar bredvid mig i soffan, vi har träffat Karolina idag och det tar alltid på krafterna. =w= Själv sitter jag med nya Allt om mat och drömmer mig bort till julen. Eller rättare sagt till dagarna innan då all julmat ska förberedas. ♥

Jag har nått över 40 000 ord i min novell nu. Jag planerar att trycka upp ett exemplar till mig då den är klar, så just nu skriver jag i A5 format med enkelt radavstånd och är uppe i strax under 130 sidor. Novellen kommer nog bli bra mycket längre än 50 000 ord, men det är ju bara kul. :) Jag tvivlar på att någon någonsin kommer få läsa denna roman, men det är ju kul att ha som minne. ;)

Pappa kommer snart. Han har med sig ett par av farmors gamla möbler som jag ska försöka pussla in här i läggan. Ett större skåp ska jag få som går i samma stil som köksbordet. Jag ser fram emot det väldigt mycket då jag är i stort behov av förvaringsutrymmen. Sedan tycker jag att det är mycket charmigare med lite äldre möbler med själ i, snarare än nyköpta ikeamöbler. (IKEA! ♥) Har jag tur fick han med sig en spegel också! Saknar att inte ha en helkroppsspegel här i läggan, och det finns en hemma i Luleå som pappa inte behöver. Får se om den rymdes i bilen. :) Ett litet hallbord ska jag också lägga vantarna på. Vars ska allt rymmas? Hittills har jag knökat ihop ett sovrum, ett vardagsrum, ett kök, en matsal och en hall i ett enda rum. ;) Haha.

Inga kommentarer: