måndag, november 14, 2011

Måndag + lydnadsträningen

Måndag och ny vecka igen! Ganska mycket skola denna vecka, så ska försöka komma i säng tidigt. Den här månaden är ju ganska stressig i och med att jag skriver min nano under denna månad. Det, skolan och hunden går först, vilket betyder att mitt sociala liv hamnar lite efter denna månaden. Så sorry till alla vänner och familjen som jag inte riktigt är så social som jag brukar mot. :)
Imorgon är det en till lång dag i skolan. Vi läser en forskningskurs just nu, och det känns himla bra efter ekonomin! Uppiggande. ^-^~♥

Jag och Elsa kom precis hem från lydnadsträningen med klubben. Det gick bra. Bättre än förra veckan. Vi hade ett bättre samspel jag och Elsa, även om hon tappade fokus några gånger mot slutet. Helt förståeligt och sjukt bra jobbat av lillvalpen. ♥ Kontaktövningar, möten, lite småinkallningar och kommandoträning. Helt okej. En kille som var där med sin flickvän hennes hund stod och skrattade åt Elsa. Han tyckte hon var så härlig då hon såg ut som ett litet ljus då hon satt i utgångsposition. ;) Fick beröm för Elsas fina kontakt också, och det är alltid kul att höra!
Efteråt stannade jag kvar och lät Elsa mingla lite med ett par av de andra hundarna, två lite större Jämthundsvalpar, hanar båda två. Fantastiskt söta. :) Efter ett tag släpptes en av jämtarna fram till Elsa, och storleksskillnaden är ju enorm. Jämten gör en lekinvit, och ledaren hinner bara börja ojja sig för att jämten kommer skrämma Elsa, innan hon börjar studsa runt som en liten boll och sedan är boxningsleken i full gång. "Men...! Vad TUFF hon är, jag trodde hon var en sån där liten och rädd.". Jag kunde inte låta bli att skratta. Elsa är ju en bulldozer som är plöjer som ett litet ångvält. Haha. ;) Så hon framkallade en hel del skratt och fick beröm för sitt trygga psyke. Kul!
Jag är nöjd och glad, och Elsa är en trött liten krigare och har lagt sig för att sova. Mysigt!

Inga kommentarer: