söndag, november 06, 2011

Elsas söndag.

Lilla Elsa sitter på golvet och tuggar på något. Så fort hon ser att jag kastar ett getöga på henne travar hon iväg under bordet. Fram med en godis så är hon genast framme igen och jag gräver runt i hennes käft ett tag och hittar en liten träbit. Inte mer än att jag plockat ut den och ger Elsa en godis.
Fem minuter senare smyger hon sig upp vid mina fötter igen och sätter sig och ser på mig med en förväntansfull blick. Då jag inte har någon aning om vad hon vill ser jag bara på henne tyst, och sakta men säkert börjar hon mata ut ännu en liten träbit ur munnen. Jag suckar och plockar ifrån henne den. Hon praktiskt taket spottar ut den i min hand och springer sedan in i fotposition. Jag fattar galoppen och räcker åt henne en godis.
En minut senare travar en överlycklig Elsa fram till mig, spottar ut en träbit på mina fötter och sätter sig i position. Knasiga hund. ♥

Jag kan för mitt liv inte komma på vars träbitarna kommer ifrån, men hela läggan är nu dammsugen och Elsa är stolt över sitt arbete. Så jag antar att alla är nöjda och glada. :)

Om en timme ska vi gå ut och gå ett spår som jag lade nyss. Kul!

1 kommentar:

Åsa sa...

Du har en mycket klok hund. En städindikator:D