tisdag, november 29, 2011

Tisdag + hundträning

Lydnadsträningen igår gick sådär. Övningarna som en av gårdagens ledare körde fungerade inte riktigt för mig och Elsa, särskillt nu då hon har knäck i lurarna. Som inkallningsövning gjorde vi jaktinkallningar, och jag kände mig missnöjd redan efter ett par försök. Hon har haft så himla fin fart i inkallningen att jag avbröt och sa att jag hellre ville köra tvärt om, att hunden stod kvar och jag sprang iväg. Satte inga krav på att hon skulle komma in i position då, utan bara tjoade och lekte. Visst kom farten tillbaka ordentligt, så jag tror jag backar ett steg och fortsätter på den nivån ett tag. :) Sedan gick vi en kort rallylydnadsbana också, med de enklaste övningarna som slalom, svängar, 270 graders svängar, stopp sitt ligg, tempoökning etc. Det var kul och fungerade jättebra faktiskt. Det var dåligt med kontaktövningar i början av passet, vilket gjorde att vi hade lite svårt att hitta fokus, men efter något varv på banan så satt kontakten hela vägen, och övningarna satt klockrent. Kul!

Har lite skolarbete att göra idag, men först ska jag ska jag skriva klart min novell. Eller jag ska snarare skriva klart orden som behövs för att jag ska kunna klara utmaningen. Själva novellromanen kommer nog inte bli klar på ett par veckor minst, om jag känner mig själv. :)

Har jag tur kikar Karolina förbi. har lite julgodis som fortfarande måste göras och så vill jag gärna bara umgås med hon. :) Det vill nog Elsa också, haha.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: