söndag, november 27, 2011

Första advent

Helgen har varit supertrevlig. Pappa var här och hälsade på som sagt, och igår var både Karolina och Emma Sa här i omgångar och julbakade/lagade julgodis med mig. Gjorde bara lakritsknäck och mizartkulor igår, men imorgon eller tisdag ska det lagas skumtomtefudge, mer knäck och pepparkakor också. Kul! Saffransbullar ska dessutom göras någon gång i veckan.

Idag for jag och Elsa till Sarah då pappa kommit hem. Emma Sa var också förbi och vi firade första advent med att dricka glögg och äta julfika! Till min och Sarahs förskräckelse insåg vi att Emma inte sett sista Harry P-filmen, så vi satte naturligtvis på den. Jag hade blivit lite hög på allt socker som julfikat innehöll och satt väl mest och pep och fnissade som en liten tjej under hela filmen, hehe. Men kul hade jag.

Min novellroman har blivit lidande nu i helgen, så jag har ganska många tusen ord att ta ikapp. Tänkte sätta igång nu och hoppas på två tusen innan midnatt iallafall.

Imorgon sätter en ny vecka igång. :) Kul! Till helgen kommer min fina lillebror och hälsar på. Jag längtar. :) ♥

Update: lyckades skriva över 3000 ord, så nu är jag back in the game :) Ska försöka skriva över 50 000 ord imorgon, så kan jag slippa oroa mig för att hinna skriva klart skiten de sista dagarna!

Inga kommentarer: