torsdag, oktober 13, 2011

Torsdag.

Då en internet ledning grävdes av i morse har jag haft datorn avstängd hela dagen. Kände att det var ett perfekt tillfälle att verkligen lägga ner extra mycket tid på Elsa. Vi startade dagen med en härlig promenad i solen tillsammans med Karolina. Lite spontan träning i form av lösgående, sitt, ligg och fot. Hon sov middag under täcket medan jag passade på att se en film i soffan. Juno. Igen. Det är verkligen en feel good-film för mig. Passade på att sy lite och tramsa runt, innan jag fyndade en hel massa hundsaker som jag hittade längst in i garderoben. Elsa fick ta över Lokes gamla gummiapport, vilket hon älskade över allt annat.
Ett par reflexer, ett nytt halsband (Lokes 8veckors halsband, passade helbra då jag förminskat det till max typ), namnbricka med telefonnummer, nytt koppel, pälsglans, balsam, vitaminer, tuggisar, långlina, you name it. Kul! Elsa tyckte del hela var sjukt spännande och kul.
Alldeles nyss kom vi hem från en kvällspromenad. Vi hittade en ny runda. Skön musik i lurarna och en glad Elsa som skuttade omkring hela vägen. Även denna promenad blev det lite spontanträning och balansträning. Fick rensa tankarna också. :)

Elsa har somnat om igen och jag har ett glas öl bredvid mig. Ganska skön torsdag! Funderar på att sätta mig och skriva lite. ^-^b

Inga kommentarer: