söndag, oktober 09, 2011

Söndag.

Godmorgon. För visst är det väl fortfarande morgon? Jag brukar aldrig vakna tidigt på en söndag, och idag var jag uppe klockan nio! Och ändå drack jag kaffe igårkväll och somnade inte förrän tre.
Nåja, det är en fin och solig dag, men lite krispig. Hundträning med en klasskompis och hennes aussie (så. snygg. hund) står på schemat. Ska försöka få med mig både kamera och kaffe. Får väl se hur det går med den biten. =w=
Men det ska bli kul med sällskap till hundträningen. Passar perfekt eftersom det jag egentligen borde träna Elsa mest på är att lägga fokus på mig då vi tränar och det är andra hundar runt omkring. Hon brukar vara rätt duktig, men det var för länge sedan vi tränade på det nu.
Hundmöten har jag också slarvat med. Vi har inget problem med det alls, men jag vill gärna att Elsa söker kontakt med mig vid hundmöten lite mer än vad hon gör nu. Så nu på morgonpromenaden provade jag att skvallra. Vid andra hundmötet behövde jag bara fiska upp godisen ur fickan och så var det ögonkontakt genom hela mötet. :) Kul! Kopplar egentligen skvallerträning mest till en problemlösning, men det är ju superbra annars också för att få en kontaktsökande hund.

Elsa in action.

Nej, nu ska jag fixa frukost till både mig och Elsa innan jag letar fram hundtränarbrallorna någonstans från djupt inne i garderoben.
Ha en bra söndag! Det ska jag. :)

Inga kommentarer: