tisdag, oktober 18, 2011

Tisdag.

Gruppen har suttit här hemma hos mig sedan nio i morse och jobbat med vårat case. 6,5 timmar av hårt arbete! Fantastiskt. Vi är snart helt klara. Imorgon mest troligt. Jag vågar nästan säga alldeles säker.

Elsa har haft kul. :) Lite godissök och en minipromenad har vi slängt in, annars har hon myst på med mina klasskamrater och roat sig med att vara ögontjänare, klättra omkring i folks knän, dela ut pussar, grymta omkring med alla tassar rakt upp i vädret och åla runt. Som vanligt men med lite mer folk som kan njuta av uppträdandet så att säga. :') ♥
Folket har precis gått och hon har däckat, och kommer nog sova några timmar innan det blir fart i småtassarna igen. Själv är jag både trött och hungrig och funderar på att slänga ihop lite mat, plugga inför seminariet imorgon, köra ett kort lydnadspass med fokus på stadga och sedan SÖMN. Sängen senast tio idag alltså (läs: senast två).

MEN jag hann städa lite i morse. Läggan är nydammsugen, disken är diskad, kaninen är rensat hos, blommorna är vattnade och borden är torkade. Skönt! Sprang ur sängen en timme tidigare och utförde arbetet. Visste att jag inte skulle orka det på kvällen. Tur att man känner sig själv. ;)

Inga kommentarer: