fredag, oktober 07, 2011

Fredag.

Hoppas alla haft en trevlig fredag. Jag har haft både ups and downs, men allt som allt har dagen varit trevlig. :) Det negativa var ju tentan i morse som inte gick sådär jättebra, höhö. men ja, det är väl inte hela världen, även om det är synd.

Däremot har Sarah kikat förbi en sväng, Elsa har fått lite träning och så kom Karolina över för att äta middag. Provade en sydafrikans maträtt som heter Bobotie. Goda smaker! Trevlig som vardagsmat, även om det inte är något jag skulle laga till festmiddag. Dessutom var det väldigt lätt att göra.
Har också haft kondenserad mjöl på kokning i några timmar, så nu har jag kolasås till en toffeepaj som ska pusslas ihop imorgon. Kul. :)

Då jag rev upp halvla läggan medan jag sökte efter mitt min externa hårddiska återupptäckte jag en fet påse med hundsaker (där också hårddisken befann sig, hehe. Fråga mig inte varför). Kul! Det var nästan som julafton. :) Särskillt för Elsa som fann både sin älskade fisk och sin kong igen. :') Fisken ligger hon och tuggar på nu, men jag tänkte att kongen får vänta tills imorgon.

Bjuder på en sommarbild från stugan, såhär i höstmörkret.

Inga kommentarer: