tisdag, oktober 25, 2011

Tisdag.

God kväll! :)

Trevlig dag. Startade med att hoppa upp ur sängen och traska ut en sväng med hunden. Lite frukost och sedan sova en timme till på soffan varvat med ett par getögon på nya Allt om Mat! Pallrade mig till skolan vid lunchtid för ett seminarium. Det gick bra. Kändes bra. :) Hem och hämta hunden, träna en sväng, handla. Äntligen hemma! Elsa ligger och snarkar, och jag ska snart röja undan i lägenheten. Imorgon blir det plugg här hemma med gruppen all day long.

Nå, mina nya köksknivar kom på posten idag! Som jag har längtar. Ska bli spännande att pröva dem. Tänkte sparat tills imorgon, men känner jag mig själv kommer jag hacka upp allt jag har här hemma redan ikväll, bara för att få känna på dem. ;) Håller tummarna för att de ska vara bra.

Fyndat lite på Willys har jag också gjort. Månadens hundmat är ganska färdigt inköpts, ska komplettera med några burkar senare. Kaninmat är köpt och strö har jag här hemma. Försäkring betalad. Dagmatte betalad. Alla räkningar betalade.
Men ja, jag fyndade en hel del kyckling iallafall! Det var länge sedan jag hade kyckling hemma, så jag ser fram emot att pröva en radda nya recept. En kruka timjan och en kruka basilika fick också följa med hem. Jag ser framför mig goda kycklingsallader med tomat- och basilikasalsa, franska kycklinggrytor med timjan etc.

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer: