måndag, oktober 17, 2011

Sådär!

Middagen blev riktigt god btw, klottrade ner receptet här!

Hemma från lydnadsträningen. Så. Kul. Känner hur det verkligen kliar i träningsfingrarna igen! Härligt att vara igång på nytt och träna hund.
Jag gick på nybörjargruppen då den lämpade sig väldigt bra för valpar. Det var massor med kontakt och inkallningsövningar, och det är just det som jag vill ha ut av dessa träningar. Fokus på mig fast det är hundar och människor som lever om runt omkring. Det gick över förväntan! Elsa var såååå himla duktig (jag med). Jättebra kontakt, lyhörd och hängde med i svängarna. Fokus på mig vid hundmöten och slalomövningar mellan ekipage. Lyssnade på kommandon väldigt bra, inkallningen satt finfint, absolut inget att klaga på där. Hon var glad och hade kul hela timmen igenom, och jag också. Jag uppskattar verkligen att få möjligheten att träna med andra hundar som störningsmoment. Guld värt! Tror att jag kommer fortsätta gå på de här träningarna.

Nu är jag alldeles lerig och trött. Det blir nog en tidig kväll för mig och Elsabanan. Eller ja, hon har redan somnat.

Godnatt. :)

Inga kommentarer: