söndag, oktober 02, 2011

Söndag.

Nyss hemkommen från en mycket mysig promenad med Elsa i höstsolen. Vi gick en bit runt sjön, och det är verkligen vackert där nu då alla björkar brinner i oranget.

Malin från klassen var här tidigare idag för att plugga. Blev inte så mycket plugg utan mest skitsnack. Haha, men det var trevligt det med. :) Fast jag börjar på tentapanik igen. Som vanlig. Huvva, den känslan är inte kul. ^^'

Nå, en utmaning (på ett hundforum, ny utmaning varje vecka) är igång igen i form av rallylydnad. Jag gillar ju att vara med, men Elsa är inte redo för ett helt program någonstans, så vi tränar på lite olika moment. Tidigare idag blev det "stop, sitt, ligg", vilket är en stor utmaning för oss då vi aldrig tränat varken fotgående, position och nyss börjat med ligg.
Såhär ser det ut just nu:


Pyamasbrallor och jävlig. ♥
Anyways, Elsa vill lägga sig för snabbt. Hon är helt inne på det här att lägga sig ner, så jag mellanbelönade innan läggandet. Det funkade helt ok, även om hon VERKLIGEN vill lägga sig snabbt. Jag tror att jag ska träna separata positionssättanden för att få det säkrare.

Nu är hon slut i rutan och ligger och snarkar. :) Det blir nog ingen mer träning idag. Själv ska jag snart slänga på en maskin tvätt, plugga och göra middag innan jag far och hämtar Karolina på busstationen. Woho, äntligen kommer hon till Umeå igen. ^-^~♥

Ha en bra söndagkväll! Imorgon kör allvaret igång igen.

2 kommentarer:

Camilla sa...

ni är så duktiga, är så stolt över er! :)

Emma sa...

♥ Tack camilla ^-^