söndag, oktober 30, 2011

Söndag.

Jag ser på Vad blir det för mat på 7:an. Det lagas julmat, och det får mig att sakna julen otroligt mycket. Det får mig att längta. :) Komma hem till Luleå och träffa alla i familjen, laga mat, bygga pepparkakshus, rimma på klappar, långa promenader i snön och baka julgodis. Ååååh, det är helt sjukt. Mindre än två månader kvar. :)

Själv inser jag att kvällen är ung, och funderar på att ställa mig och laga ihop en drös med matlådor för veckan som kommer. Måndag och tisdag är upptagna i skolan, men efter det är det bara en hemtenta som gäller resten av veckan. Jag ska passa på att slänga in hundträning, filmkvällar, promenader med vänner och plugg under den lediga tiden. Framför allt känns det skönt med en relativt ledig vecka då NANOWRIMO sätter igång igen!

NANOWRIMO står för National Novel Writing Month och är en skrivarutmaning där människor från hela världen kan delta. Under november månad gäller det att skriva 50,000 ord, vilket kan sort of drive you insane. Här går det att läsa med om det: http://nanowrimo.org/en/about . Det är HEMSKT kul att delta, särskilt om man gillar att skriva. :)

Problemet är att jag knappt har någon idé alls för vad jag ska skriva om. Eller jag har ett par stycken men ingen som känns riktigt 100. Börjar få liiiiite ångest. >D

Inga kommentarer: