onsdag, oktober 26, 2011

Onsdag + hundträning

En härlig men tuff dag stod på schemat idag! Vi träffades alla i gruppen för lite skolarbete. Case:et både startades och avslutades idag. Fan vad skönt att ha det ur världen. =w=~♥ Men vi satt och jobbade från 09 till.. 17 tror jag nästan? Så det var en lång dag, och jag är helt slut i huvudet.

Nåja, imorgon går jag mellan 15 och 17, så hinner nog med en hel del på förmiddagen. :) Vettefan vad som ska hinnas med, men he blir nog jättebra. Bröd ska bakas och kakor ska rullas.

Träningen med Elsa går helt ok. Inte så stor skillnad jämfört med igår. Vi har bara hunnit köra ett kort pass för att se om det satt kvar, och det gjorde det. Om Elsa inte somnar tidigt idag så ska vi väl hinna med ett kort pass till. Hon sätter sig fortfarande lite snett, och ibland för långt bak. Så det är väl de största delarna vi kommer fokusera på. Kul! Jag vill inte heller lägga på något kommando förrän rörelsen sitter bra.

Annat som jag verkligen måste öva på med Elsa är att få stadga i ligget och sittet. Som det är nu så dyker hon mest ner på backen och sedan upp igen. Fasiken. Men jag har en plan iallafall, bara att träna. Hunden visar så tydligt vad man missar då man tränar med dem, hehe. ;) Det är ganska tacksamt. ♥

Elsapelsabanan i stugan.

Inga kommentarer: