söndag, maj 23, 2010

Träning

God morgon eller vad man ska säga. :)

Har varit ute och tränat ett tag faktiskt. Inte så hårt alls eftersom jag precis varit sjuk, men kunde helt ärligt inte sitta still längre. Så det blev mest träning för armarna. Stötte lite kula, triceps mm och helt vanliga armhävningar. 50 st iallafall. Känns bra att armmusklerna börjar komma tillbaka. Nu gäller det att ta sig själv i kragen och sätta igång med bålmusklerna. Det är så fruktansvärt tråkigt. Speciellt magmusklerna. Men vad ska man göra, det finns ju inga genvägar. :) Och jag behöver bålmusklerna.
Bålmuskler är jätteviktigt om man är sprinter, och överlag så tycker jag att allt för många sprinters har aldeles för dåliga bålmuskler. Men det är ju tråkigt, så jag förstår dem. >:D

Nej, men helt ärligt. Ska sätta mig nu och lägga upp veckans träningsprogram (och vänta på att Karolina ska vakna), både för mig och de aktiva. Sedan blir det hundträning. Ska fortsätta att nöta fotträningen. Ska försöka få till raka sättanden. Det är dagens mål. :)


Ha en bra söndag. :)

Inga kommentarer: