lördag, maj 29, 2010

Färdigbakat!

Puh..! Nu äntligen är det färdigbakat. :)
Det blev cupcakes, lakritsmaränger, chokladcookies, jordgubbshalvor med frosting samt en hel drös med jordgubbar som jag rensat. Mycket lyckat måste jag säga, allt smakade perfa.



















Här är receptet på mina cupcakes.
Fast jag dekorerade med jordgubbshalvor också. Mm. :)


Marängerna gjorde jag såhär:
3 äggvitor
Lite pressad citron (lite mer än några droppar)
1,5 dl mörk muscovadosocker (smakar lakrits)

Vispade äggvitorna tillsammans med 0,5 dl socker tills det blir en marängsmet, dvs man kan vända på skålen och vitan är kvar i skålen. Rör ner resten av sockret och spritsa ut på ett bakplåtspapper i valfri form.
In i ugnen på 100-120 grader i 45-60 minuter beroende på hur stora du har gjort marängerna och hur sega du vill ha dem.
Jättegoda med en tydlig lakritssmak! :)

1 kommentar:

Lix matte sa...

Ååååh! Det där såg sååå gott ut!! Mums! :)