måndag, maj 17, 2010

Hemma från ROM!

Så, nu är jag då hemma från Rom! :D
Kom hem i natt och somnade vid kanske två-tre? Sedan upp på morgonen idag och cykla in till stan (Ja, i motvind och värme. Svettig? jag?) för att hämta bilen och dra till Boden och hämta Loke! (Puh, lång mening. :) )
Gick hur bra som helst iallafall, men man märker rätt tydligt att Loke inte är van vid denna värme som varit då vi varit borta. Hinkade i sig vatten då vi kom hem, innan vi tog en lång härlig promenad i solen. :)

Chefen ringde dessutom så efter promenaden var det bara att byta om och fara in till jobbet! Härligt att jobba igen, det är så kul. :D Verkligen. Men liiite stressigt blev det då jag slutade efter att friidrottsträningen börjat. Så jag blev kanske 50 minuter sen, hehe. Men det är ju massa andra tränare där. Det är bara jag som är tossig och vill ha stenkoll på vad alla gör.
Det är grenträning som gäller hela veckan då det är tävlingar i helgen. Och det såg riktigt bra ut. :) Robert hoppade på jättefina längder, utan en vettig planka, så det ser mycket bra ut. 6,40 tror jag det längsta var? Skitbra! Hoppas det håller i sig i helgen.
Josse och Macke hoppade höjd, och det såg fantstiskt bra ut för båda, med tanke på att ingen av dem har tränat på evigheter. Massa creds till dem, de kämpade på hut bra som helst.
Sebbe var inte så pepp på att hoppa, så han fick träna lite muskler. ;) Hehe. Kommer förhoppningsvis kännas imorgon.
Sedan blir det vila för de flesta imorgon, grenträning på onsdag, lugn grenträning på torsdag, och på fredan så blir det lite jogg bara för att känna på kroppen, fika och prat inför tävlingen. Kommer bli en bra vecka.

Imorgon drar nog jag och mamma ut till stugan efter jobbet. Jobbar bara några timmar på förmiddagen innan jag och Maria har lektion för en skolklass. De är helt överallt hela tiden. :) Man blir verkligen trött i huvudet efteråt. Hihi.

Om någon har vägarna förbi Granngården så kan jag ju tipsa alla att vi har jäääättefina fjärilslavendlar för 59:-! Skitbra pris alltså. Vi har även 6 st pelargoner för 100:-.
Dessutom har vi fantastiskt fina paprika, chili och tomatplantor! Jag ska köpa på mig en av varje. :) Och så har alla sommarblommor kommit så vi har öppnat upp pergolan. Makes me happy!

Inga kommentarer: