fredag, maj 21, 2010

Hundsnack + trams

Fortfarande sjuk. Feber och snuva. Men febern börjar bli bättre som tur är, så imorgon ska jag jobba! Snuvan är nog mest pollenallergi egentligen. Varje år glömmer jag bort att jag är överkänslig mot pollen och blir så förvånad då jag blir förkyld. jag blir ju aldrig förkyld?? Förutom varje vår då, hehe.


Har hur som helst varit ute med hunden. Han måste ju aktiveras även om jag har feber, så vad ska man göra? Kul var det iallafall, även om jag inte kunde gå så himla fort. Hur snabbt blir man inte trött med feber i kroppen?

Vi gick bort till ett fält iallafall där jag kopplade loss honom och så tränade vi fotgåendet. Och VILKEN skillnad det var på honom nu jämfört med i höstas. Det märks verkligen hur mycket jag har jobbat med honom. Så jag är jättenöjd.
Då det är rätt varmt ute så var han lite loj, men hängde med rätt bra iallafall.
Vi körde:
  • Fotgående i gång
  • Fotgående i språngmars
  • Halter och igångsättningar från gång + språngmars
  • 90-gradersvändningar i gång
  • 90-gradersvändningar i språngmars
  • 90- & 180-gradersvändningar stillastående

Lysnade helt enkelt. Vi har aldrig tränat foten i språngmars så det var en ren chansning, bara för att se vars han ligger. Men det visade ju sig att han höll en stadig position hela tiden. Lyssnade bra på insaktningar och igångsättningar. Det finns naturligtvis en del finslip att fixa, men det är ju det som är kul. Så det ska vi jobba på i helgen.

Efter att vi fjantat runt och tränat så satte vi oss ner i gräset och bara tog det lugnt. Eller JAG tog det lugnt och Loke var snäll och väntade på att jag skulle samla krafter för hemfärden. ;) Vi delade på en flaska vatten och njöt av sommarvädret som fortfarande håller i sig. Thank you liksom!

Önskar att jag hade kunnat spela in en film, men jag har ju bara webcam att spela in med, så det fick bli lite bilder istället. :)












Edit: Glömde säga att loke skötte sig ypperligt på promenaden också. Hästar, hundar, bilar med släp, lastbilar, rullskidåkare mm. Miljöträning. :) Nice.

Inga kommentarer: