onsdag, maj 26, 2010

:) Trams

Har precis kommit hem från stan där jag bjöd mamma på lunch på Salladsbaren. Mycket trevligt måste jag säga, och maten var god som vanligt. Älskar deras cesarsallad.

Drog en vända in i några butiker och köpte lite småpryttlar, bland annat ett par jättesöta glasskålar. :) Som liksom bara RÅKAR passa till mitt nagellack som jag köpte igår. Hehe, kände att det var en släng av min gamla 'söt'-period som gjorde sig påminnd. Dessutom var de på rea. Jag älskar rea.


Ja, vad ska man göra? :3

Om en halvtimme bär det iväg in till stan för att putsa fönster och städa på Scandic tillsammans med friidrotten. I regnet. Vi har ingen tur med vädret måste jag få säga. :) Men kul ska det bli! Det är alltid kul att träffa folket från friidrotten.

Igår var vi och så gpå premiären av teaterföreställningen till 'Dan då Dan dog', som min syster spelar i. Den var fantastiskt bra! Min lillasyster lyfte hela pjäsen (opartiskt) och hon fan i mig en riktigt bra skåderspelare. Blir så impad varje gång jag ser henne på scenen. Hoppas att hon fortsätter med det resten av sitt liv, så kommer hon göra en ruskig karriär. :) Det är jag helt säker på. Och så hoppas jag att hon köper mig ett stort hus då hon blivit känd. Bra, tack Anna. :)
Nej men pjäsen var verkligen jättebra. Creds till alla som arbetat med den så länge.

Ikväll blir det träning med Loke!

4 kommentarer:

Lisette sa...

hihi, hur hinner du med jobb, träning + hund? Jag är själv lite orolig om det lyckas för vill så gärna skaffa min hund nu, men vill ju ändå hinna träna och måste ju arbeta/plugga. Jag har ju även lite skit med ryggen så det är viktigt att jag inte slarvar med träningen...

Söta hundar! Ps. vad för foder använder du till bjässarna? :)

Emma sa...

Hej Lisette. :)
Kul med din kommentar. Jag jobbar inte heltid så jag hinner med alltihop rätt bra. Just nu jobbar jag bara ca 3 dagar i veckan, och då inte så många timmar. Dessutom har jag bil så jag far hem på lunchen och tar en promenad.
Tränar gör jag mellan 18 och 20 varje vardag då jag är tränare, och det har inte varit några problem att hinna med heller. Hundarna anpassar sig rätt bra efter din rytm. Ibland är Loke med på träningarna, men helt ärligt så trivs han bättre om han får stanna hemma och sova. :)
Det brukar bli en längre promenad på morgonen, korta turer under dagen om jag jobbar, och sedan en långpromenad på kvällen samt ett lydnadspass/spår. Är jag ledig så blir det mer träning. :)
Dessutom så kan ju hunden följa med då du tränar själv. Det viktigaste är att ha mycket tid att sätta undan då hunden är valp.

Hundarna har ätit proplan, hemlagat, doggy och nu är det Standardts som gäller för Loke. :) Det är ett riktigt bra foder tycker jag, och det är inte allt för dyrt. Rekomenderar det. Loke käkar 4 liter om dagen ungefär.

Vad är det för hund du funderar på?

Maila mig om du undrar något! arrisen@hotmail.com

Lisette sa...

Okej. Ja det låter ju bra:)

Hm ja jag tycker ju faktiskt om grand danois MEN det är ju det att det kanske är dumt att skaffa när man har snäv ekonomi. Jag har ju inte jobb då jag studerar. Hur mycket skulle du uppskatta att Loke (som äter standardt) kostar i foderkostnad/mån? Det är ju egentligen den kostnaden som skiljer raserna åt.
ja jag hade kunnat fråga hur mkt som helst , så lade till dig haha :) Ha det bra, kram

Emma sa...

Ja, alltså de kostar ju onekligen mer än en liten hund. Min hund är extrem och äter 4 liter per dag under v åra aktiva perioder. Under våra 'snällare' perioder äter han ca 2 liter och klarar sig på det.
Vad matkostnaderna är beror ju på var man ger för mat. När jag gav ett billigare foder kostade maten under 600 kr/månad (vilket är ungefär vad en annan dyrare säck kostade i månaden) och då fick han 3 säckar mat. Sedan kan han klara sig på två säckar av ett bättre foder. Ger jag standardts så kanske det kostar mellan 1000 och 1500 / månad. Har man en mindre hane eller en liten tik går det ju mycket mindre. Vet folk som har GD som inte äter mer än en schäfer. :)

Fråga precis vad vill. :D
MVH Emma