fredag, november 13, 2009

IDOLVARNING!!

Ser på IDOL nu. Mariette framträder. Jag är så nervös, men det är SKITBRA! :D Yay. Inte alls hennes stil, men what the heck. Bättre än väntat. Bra Mariette. :D Jättebra.

Annars tyckte jag att Tove var bra (särskillt acapellan i början), Erik var sämre än vanligt (men hans röst är ju alltid magnifik), Eddies röst gillar jag inte personligen och Reza var mycket bra, men dåligt uttal. Hm. :p Calle var duktig. Han blir bara bättre och bättre hela tiden.

Nu ska vi se vad Mariette får för 'betyg'... ...Woho, hon fick jättebra feedback! "En av sveriges bästa sångerskor". Hoppas för guds skull att hon sitter säkert denna gång. Har dock en dålig magkänsla av att hon åker ut. Jag har alltid haft rätt hittills då mina favoriter har åkt ut, så vi får VERKLIGEN hoppas att jag har fel denna gången.

Nu är det dags för duetterna. Spännande.

Gud, vilken nörd jag är. x)

Duetterna:
Reza och Eddi: Helt ärligt.. Det var inte så bra. Tyvärr. Varken Reza eller Eddies röster var bra. Och låten var inte heller det bästa valet. :) Jag tycker det är synd, för annars gillar jag Reza.

Mariette och Calle: Underbart! Hur mycket ägde dem inte? Öppningsraderna var ju fantastiska. "Bättre än världsklass". Det syns att de är riktigt bra vänner. Deras röster var så bra ihop.

Tove och Erik: Absolut bra. :) Erik lyste. Jag gillar't.

Okej, jag tror och hoppas på att Reza och Eddie hänger löst. Eddie åker ut.
Calle och Mariette låg i toppen.

Hoppas jag har rätt nu, så ignorerar vi min magkänsla.

Inga kommentarer: