onsdag, november 04, 2009

:D

Så nu har jag och Loke haft privatkurs i flera timmar! Det gick jättebra, över förväntan. Loke var duktig och kontaktsökande. Instruktören tyckte också att det gick jättebra, så jag är hur nöjd som helst! :D Och nu är Loke jääättetrött så han har lagt sig att sova vid mina fötter. Vi var ute och gick och mötte tre hundar och han låste inte på någon av dem. naturligtvis så skällde han etc, men det gick att få kontakt med han. Yay. Sedan tränade vi ute på ängen tillsammans med tre olika hundar, och det fungerade bra. Han var kontaktbar hela tiden och sökte kontakt med mig istället för att fokusera på de andra hundarna. Vi tränade även på platsliggande och platssittande, på kontaktövningar, förbud, gå fot etc. Allt det sistnämna var Loke en pärla på. Men sen har vi ju tränat en hel del på det innan också. ;)

Nej men det gick bra. Jag är nöjd.
Nu ska jag börja med middagen och sedan är det träning som gäller! KUL! Arcus har ju varit stängt i över en vecka, så det har varit ett litet upphåll i träningen. Kul att sätta igång igen. :D

Inga kommentarer: