fredag, januari 06, 2012

Matmuffins

Som jag skrivit tidigare prövade jag under julen att laga matmuffins, recept från min kakbok som jag fick i julklapp. De blev så fruktansvärt goda att jag måste skriva ut receptet här så den som vill kan pröva, inte minst mamma som jag gissar vill göra dessa muffins igen. :)


Recept från 1001 cupcakes, kakor och andra förföriska frestelser.
Skriven av Susanna Tee, utgivet i sverige av parakit förlag.

4, 75 dl vetemjöl
1 msk bakpulver
lite salt
Svartpeppar
Skinka
Smakstark ost
2 ägg
2,5 dl mjölk
75 g smält smör

Rör ner de torra ingredienserna i en skål tillsammans med strimlad skinka och det mesta av den rivna osten.  Vispa äggen i en skål och he sedan i mjölk och smör. Rör ihop alla ingredienser med varandra, dela smeten i formarna och strö över lite ost på varje. Grädda i 200 grader i ca 20 minuter, eller tills de ser färdiga ut. :)

Servera gärna med creme cheese och bladspenat.

Inga kommentarer: