fredag, januari 27, 2012

Fredag, hundhalsband och konståkning.

Känner mig fortfarande lite smårisig, så jag har tillbringat förmiddagen med att sy ett nytt halsband till Elsa. :) Det blev helt okej, men har lite småfix kvar. Sydde det så att det satt som en smäck nu, vilket betyder att jag kommer få sy om det snart då Elsabanan biffat till sig. Men då får jag lite extraträning så det blir toppen.





Den här gången blev det inte ett halvstryp utan ett med spänne. Tjockt nylonband fodrat med fleece och ett blommigt dekortyg ovanpå. Det sitter sådär lagom löst, precis som jag vill ha det. :)

Slängde in en extrabild på el snömonstro som brukar härja runt här om dagarna. ♥

Nu har jag flyttat undan symaskinen, hoppat upp i soffan och nördat ner mig i konståknings EM, damernas korta program. De är så galet duktiga, jag önskar att jag inte slutat åka. Hoppas jag får se en svenska åka snart! Höjdpunkten under helgen kommer naturligtvis vara herrarnas långa program. Längtar. Kul att se Plushenko tävla igen! Måste ju gilla han då han är en av "veteranerna", även om han var typ superkonkurrent till Yagudin. Han kommer alltid vara den bästa. Ids inte skriva om han så jag kopierar för enkelhetens skull.

"I vinter-OS i Salt Lake City 2002 tog han guldet efter två nästan perfekt åkta program till Mannen med Järnmasken i det långa programmet och Winter av Bond, i det korta. Han fick fyra 6.0 för presentationen efter det långa programmet och var den förste man på 50 år som har fått första plats av alla domare i båda programmen. Han är den ende mannen som har fått mer än en 6.0 i ett olympiskt spel.
Han är också först med att vinna "the triple crown", det vill säga att han har tagit EM, VM, OS och ISU:s Grand Prix. Yagudin är den förste som har vunnit alla de tävlingarna under en säsong. I världsmästerskapet i Japan 2002 blev han den första mannen som fått sex 6.0 och den förste man som fått en 6.0 för de tekniska elementen."



2 kommentarer:

Åsa sa...

Underbar konståkning, programmet till Järnmasken måste vara det bästa som någonin åkts. Kommer fortfarande ihåg när vi såg det under OS. Helt grymt!

Emma sa...

Eller hur, mamma. Jag kommer också ihåg det, kommer fasiken aldrig glömma det. xD Så jäkla glad han blev efter åket, det sätter sig som i själen.

Ja, det programmet är så fint. Det är starkt, manligt, vackert och han hoppar som en jagvetintevad.