lördag, september 17, 2011

Lördag.

Kom alldeles nyss hem från en jättetrevlig kväll med tjejorna på Sagami. Och SÅ god mat det var. Blir nästan förvånad varje gång jag käkar japanskt. Vi slog till på stort och tog varsin meny, de flesta av oss iallafall, vilket innebar att vi fick smaka på en hel del olika rätter. :)
En förrätt bestående av kimuchi, gyoza, lax tataki och edamame (gröna soyabönor) var fantastiskt gott. Det följdes av lite sushi. Själv tog jag ett gäng makirullar. Sushi är ju en av de absoluta favoriträtterna. Jag tror jag hade kunnat leva på det. Karaage till varmrätt! Dvs. kyckling som är friterad i en jättegod smet som jag tror det är en hel del panko i? En efterätt tillsammans med kaffe avslutade middagen. *w*

Hämtade Elsa hos snälla Emma Sa som satt hundvakt. Tusen gånger tack! En kvällspromenad tillsammans med Karolina avslutade en mycket mycket bra dag.

Imorgon blir det lite spel, lite träning och förhoppningsvis en hel massa skratt. :)
Sov gott! Det ska jag.

Inga kommentarer: