fredag, september 23, 2011

Fredag.

Hemkommen från en fruktansvärt onödigt tandläkar besök. Hejdå pengar liksom, tack för inget. Nåja, nu är det avklarat iallafall. For förbi båten och öste den. Vi vill ju inte att den ska sjunka igen, hehe. Stackars Elsa frös som en liten köttbulle, så jag svängde förbi djurmagazinet och köpte en tröja tillh on. Den är skitful. Verkligen skitful. Men den var billig och hon kan växa i den. Regntäcke och liknande syr jag själv. Men ärligt, lite pinsamt är det att gå omkring med en fralla i en rosa tröja, haha!
Nu har hon fått lunch och ligger och tuggar på en tennisboll på mina ben. Vi har precis tränat ligg. Det går väl inte direkt framåt, hon fattar att hon ska lägga sig men lyssnar fortfarande BARA på kroppsspråk. Men jag ska lägga om strategin lite och fortsätta nöta. :) Varken hon eller jag var särskillt pepp idag om jag ska vara ärlig. Kanske beror på regnet?


Elsa i sin fula fula tröja. Som ni ser var det flamsigt och okoncentrerat. Ställde absolut inga krav utan valpade mest på och övar på att få in rörelsen.

Nej, dags att fixa lunch till mig och lillebror.
Ha en bra fredag. :)

Och WOHO åt att massa roliga serier börjat igen!
/ Nördigtjej_89

Inga kommentarer: