tisdag, juli 05, 2011

Tisdag

Jag och Elsa begav oss till hägnan idag för att hälsa på djuren och njuta av det fina vädret, plus att hon samtidigt fick lite extra socialträning. Visserligen behöver hon det knappt då hon älskar allt och alla och tar varje ny situation som ett nytt tillfälle att få älska någon ny människa. ;)
Vi träffade på allt från hönor och grisar till får och hästar. Fåren och grisarna var väldigt spännande, men hästarna och övriga djuren fick bara ett par blickar innan det busades vidare.

Många vatten- och vilopauser i skuggan.

Elsa hälsar på grisarna.






Just nu sover hon middag och jag sitter tillsammans med mamma och funderar på middag. Det låtar åt baconlindad köttfärslimpa tillsammans med keso och egenodlad ruccola. Imorgon blir det långkok.

Ja, jag snickrade ju ihop en drivbänk i stugan och planterade grönsaker där i. Igår tog jag hem första skörden av rädisor, plocksallad och ruccola. Fantastiskt gott. :) Varken salladen eller rädisorna hade ens spår av beskhet utan det var gott över förväntan. Kul att det lilla projektet gick som det skulle.

Friidrottsträningen i veckan: måndag & tisdag 17-19, onsdag & torsdag 11-13.


Nu säger vi hejdå, jag och Elsa. ^-^~♥
Hoppas alla har en bra dag. Det har vi.

Inga kommentarer: