fredag, juli 29, 2011

Fredag.

Goddag! Då är man hemma från fjällen. Helt sagolikt vackert är det, och även om man inte kan vandra då man har en valp så blir man hel i själen bara av att vara där. :)

Elsa gjorde det perfekta hundmötet idag! Woho! Vi har ju visserligen aldrig haft problem med det, men det vill jag se till att vi fortsätter med. Grejen är den att hon blir så glad då hon ser något som rör sig att hon gärna vill dit. Sakta men säkert lär hon sig dock att då man möter andra hundar går man rakt fram vid mattes sida. Svårare är det med människomöten. ;) De gör ju alltid så inbjudande ljud.
"ÅåÅåÅååååååÅåååååH vilken töööööööÖöÖöööööt liiiiIiiiiten EEnnnnn dååååeeeEEE!"
Vilken valp kan motstå det? :') Nej men ärligt så är hon fantastisk duktig. Och jag älskar det faktumet att hon är så trygg bland folk. Guld värt.

I slutet av augusti blir förhoppningsvis första utställningen i valpklassen. AAAAAAH hur nervös är jag på en skala 1-10? 100 000 ungefär. Hur ska detta gå? Jag som aldrig har ställt ut en hund ever, och Elsa som omöjligt kommer stå still medan en rolig snubbe ska peta på henne och kolla henne i munnen. Hon kommer studtsa omkring som en liten boll och göra lekinviter och pussa sönder domaren. X_x ..... ..... Tror det blir att hårdträna tandvisning de kommande veckorna.

Förresten, hehe, vi hälsade på en karl här om dagen som tyckte Elsa var jättefin och kraftig etc och han berättade att han hade en av samma ras själv, fast hon vägde bara 1,5 kg. Jag bara kollade tyst på han ett tag innan jag insåg. "... Eeeeen chihuahua, va?" Oj. Det är ju ändå ganska stor skillnad mellan en chi och en fralla. Hon har även blivit misstagen för en rottis. Fantastiskt roligt.

Nu ska jag hoppa i duschen!
Ha en bra fredagskväll!

Inga kommentarer: