tisdag, augusti 23, 2011

Tisdag.

Hemma efter en kul dag! Träffat både Sarah och Emma en sväng. Mycket roligt! Kaffe och karaoke är väl dagens tema, haha.

Nu under kvällen träffade jag och Elsa Bianca och hennes matte och husse. Bianca och Elsa är syster, och vi ägare har inte träffat varandra tidigare. Det var jättekul! De busade ordentligt, och kanske lite väl hårt ett tag, haha. Sedan satte vi oss och fikade innan vi tränade kontaktövningar med störning av varandra, lite inkallning och sedan prövade jag även lite lägganden med Elsa. Jag försöker få in frivilliga lägganden meeeeeen det tar ett tag. ;) Hundarna skötte sig superbra iallafall och det var lätt att få kontakt med Elsa, trots den andra hunden.
Det slutade med att hundarna låg och sov i våra knän medan vi snackade hund i säkert en timme. :) Precis som det ska vara alltså. Det var hemskt kul att träffa dessa fina människor iallafall. Hoppas på att vi gör om det snart igen! Roligt att ha en träningskompis med en hund i samma ålder. ♥

Nu ska jag se det sista av True talant, och sedan mysa till det med en bra bok och en kopp té. Elsa har däckat här i mitt knä, haha! Sötnosen.

Imorgon ska jag träffa Emma en sväng, tvätta och hälsa på dagmatten. :) Kommer bli en kul dag tror jag! Ser fram emot det.

Inga kommentarer: