söndag, augusti 21, 2011

Söndag.

Åååh, mördarchipsen ligger på mitt köksbord och blänger på mig. Jag vågar typ inte gå nära. :(

Vaknade upp vid åtta, insåg att jag hade migrän och bestämde mig för att inte gå upp. Somnade om och vaknade inte förrän halv tolv! Lilla Elsa låg och snarkade bredvid mig och verkade inte alls ha insett att det var två timmar senare än hennes vanliga gåupptid.
Trots att jag fortfarande har migrän så pillade jag på mig lite kläder och tog hunden på en runda. Blev ett spontanpass på fotbollsplanen med träning på grundposition, kontakt och inkallning. Allt funkade jättebra, och det är ju på leknivå nu. Allt som allt var vi där i kanske två minuter, och då var den mesta av tiden lek, beröm och mys. ;)
På hemvägen spexade vi till promenaden med att klättra lite på små stenar, söka godis i blåbärsriset och testa om kommandot "stanna" fortfarande fanns kvar någonstans. Det fanns det.

Jag tränar ju inte gärna alls med småvalpar, så det ska bli kul att sätta igång och träna på riktigt då hon blivit äldre. Just nu är allt väldigt kravfritt och lekfullt, precis som det ska vara.


Nej, nu ska jag ta tabletter och lägga mig i soffan.
Ha en bra söndag!