lördag, augusti 20, 2011

Lördag.

Woho, vilken kul dag! Började med att fara till friidrottstävlingarna som började idag. Blev både medaljer och personlika rekord. Jag är skitnöjd. :) Traskade sedan iväg till Elsas blivande dagmatte och satt och snackade skit och drack kaffe i en halv evighet. Jättetrevligt var det!

Friidrottarna var här precis och käkade pizza. Dessutom hade jag och pappa köpt en liten påse chips som tydligen skulle vara jättestarka. BAH tänkte vi och alla tog varsitt..... FAN VAD ONT DET GJORDE. De var så sjuuuuuukt starka att vi alla höll på att dö. Till och med pappa tyckte det var skitjobbigt, och han är ett big fan av stark mat. Det gör ont i tungan bara av att tänka på det. ;)

Nu har Elsa fått ett enormt ben, och jag ska lägga mig ner och glo på lite TV.
Hare bra!

4 kommentarer:

Lisa sa...

Hur hittade du din dagmatte? :) Berätta lite om henne! :D

Emma sa...

Lisa, vad vill du veta? ^^ Haha. Hon bor ett par hus bort och är sjukpensionär. Har haft hund själv större delen av sitt liv och har just nu en sloughi hemma hos sig som daghund. Hon verkar himla vettig och vi har ungefär samma hundtänk. :) Jättesöt var hon!

Lisa sa...

Låter ju asbra! Hur hittade du henne? Jag håller på att kolla runt själv bara för att se hur det fungerar osv. Hur ofta/länge ska hon ta hand om Elsa och vad kommer det att kosta? :) (vi borde ta en prommis snart btw)

Emma sa...

Jag satte helt enkelt upp en lapp på ICA, haha. Grannar.se är annars väldigt bra, men det finns ju en hel del som inte sitter på internet och söker efter annonser, så då är det ju smidigt att annonsera på en affär. Fick svar dagen efter bara, så jag hade nog tur. :)
Hon kommer ha Elsa medan jag är i skolan, så för mig blir det uungefär 4 ggr/vecka 3-4 timmar per gång. Hon ville ha 600 i månaden men jag sa att jag gärna betalar 800, så har jag lite extra strötimmar ifall jag vill bort på kvällarna eller har grupparbeten etc. Sedan så vet jag att hon är ledig hela dagarna, så skulle jag behöva ha Elsa där längre är inte det några problem. jag betalar veckovis, 200 i veckan.
Absolut! När som helst. :)