onsdag, december 01, 2010

1:a December♥!

Hejsan! ^-^ Allt väl?

Har varit en bra dag för mig. Började skolan vid åtta till fyra. Vi fick hämta tentan på den andra kursen. JAG FICK VG (högsta betyget). Jag fattar det inte riktigt, trodde jag skulle ligga på G-gränsen. =w= Känns MYCKET skönt iallafall. Det gjorde min dag. :)

Skynda hem efter skolan för att hämta kort och cykel. Trampa iväg till stan för att köpa alla resterande julklappar. Nu är det avklarat! :D Ska visa alla inslagna klappar sedan.
Världens julstämning på vägen in till stan. Fina eldar som brann på skolområdet och vackra ljus längst hela gatan i stan.

Nu ska jag äta mina jättegoda köttfärsbiffar som jag gjorde i går. De blir så fruktansvärt goda, både i ugn och i stekpanna. Då jag inte har en ugn i läggan så fick det bli i stekpanna denna gång. :) Haha. Men det gick lika bra.

Imorgon är det seminarium och på fredag är det grouptraining. Lördag ska jag hålla en friidrottsträning och sedan blir det julbak hos Emma och Mia! Vill pröva lakritsknäck, hallonkola och skumtomtefudge. Får se vad Emma är sugen på! :D

Ha en bra Onsdagkväll! Nu ska jag se på Julkalendern (Tror ni den är bra i år? Tror inte jag. :D), skriva ett arbete och sedan se på Supernatural.
_____________________________________________________
[Recept på biffar:
- Köttfärs
- En kvibille gräddädel (beroende på färs)
- Ett ägg
- 2 mellanstora rivna gula lökar (beroende på hur mycket färs du har)
- Havregryn som varit blötlagda i mjölk ett tag
- En skvätt oxfond med rödvin
- Salt, peppar, timjan, chili och lite lite muskot

Gegga ihop och forma till biffar. Pensla biffarna med fonden och släng in i ugnen, alternativt stek i pannan. Om man steker i pannan så får man vara lite försiktig så de inte faller i sär. De är himla saftiga!
Var noga med att se till att de inte är inne i ugnen/steks för länge så de blir torra!
Mmm.. :) ]

Inga kommentarer: