fredag, november 19, 2010

Fredag♥!

: D

Godkväll!
Hemma från fina Emma och Mia på Ålidhem. God middag (hasselbackspotatis!) och Idol. Jay var ju grym idag, eller hur? Hans version av just like like prayer var skitbra. Det planerades saker som glöggprovning, adventsbak och utgång!

Cyklade hem i vinternatten (Härligt med snö! Det är inte så himla mörkt ute nu. :)) och strålade samman med Karolina och en annan Emma på vägen hem. Och.. Alltså.. Väl hemma på Mariehem bestämde jag mig för att det var dags att skotta fram min kära kära Thård (min bil för de oinvigda). Han har ju stött översnöad i ett par veckor nu och nästa vecka är det dags för besiktning. Kände att det som var läge att.. ja.. men.. se att han faktiskt fungerar. =w=~♥ Det var ett lite större äventyr än vad jag först trodde. Bara att få fram han från under snön var ju intressant i sig, och resulterade i att jag såg ut som en snögubbe. Att ta sig in i bilen var inte heller lätt då dörrarna frysit fast, och slita i handtagen vågar jag inte. Jag har nämligen redan slitit loss ett dörrhandtag förra vintern, hehe.
Lyckades få upp en av bakdörrarna efter ett tag och klättrade fram. Tur att man är relativt vig iallafall. Höll tummarna och startade bilen. Mmm.. =w=~♥ Gick igång på första försöket. Han är en klippa, Thård.

Inne så var kanintossen så himla söt så jag var tvungen att gulla med han ett tag, och nu är klockan efter tolv! Tänk vad fort tiden kan gå.

Emma hade förresten gjort Muffins surprise. Hahaha, dvs muffins fyllda med olika sorters smågodis. Himla kul, och vi slängde ihop en citronfrosting och lite nutella och vips hade vi ursnygga cupcakes. Jättemysig kväll! Pimplade té och käkade brie. Som det ska vara alltså.

Hoppas alla har haft en bra fredag!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Låter som en perfekt fredag:D. Och håller med, versionen Jay gjorde av Like a prayer är grym!

Emma sa...

Eller hur? ^-^~♥
Saknar dig, Mamma!