fredag, december 18, 2009

181209

Happ, ni tror inte att min dator gått sönder igen? Typiskt. Har skickat den på lagning igen. Tack och lov för försäkringen. :)

Lagade köttfärsbiffar till middag. De blev _så_ goda. Jag tror seriöst att de är de godaste biffarna jag käkat. Så saftiga. Höftade efter eget huvud och hade i:
Nötfärs
Havregryn uppblötta i mjölk
Kvibilles gräddädel
En gul lök
Två vitlöksklyftor
En äggula
Peppar
Chili
Salt
Timjan
Penslade även biffarna med Oxfond med rödvin innan de åkte in i ugnen. Himelskt gott.
225 grader i 20 minuter, och då var de rätt stora biffar. Det kommer jag defenitivt göra igen. :)

Har hunnit med en långpromenad med vardera hund också, då det fortfarande var ljust! Jättemysigt var det. Planerar att ta morgonpromenaden på isen imorgon. Börjar ju jobba vid 10 så jag har gott om tid. :)
Annars är det träning på gym som står på schemat imorgon. Känner i hela kroppen att jag måste träna! Gah.

Dessutom så ska jag köra ett lydnadspass med hundarna. Ser fram emot det. :D Måste bara komma ihåg att pälsa på mig ordentligt, det är iskallt ute.

På söndag blir det pepparkaksbak hos mamma. Ska slänga upp ett pepparkakshus! Awsome!

Nej, nu ska jag mysa med hundarna och läsa en bok innan jag somnar.
Godnatt. :)

Inga kommentarer: