torsdag, december 10, 2009

101209

Har precis satt mig i sängen. Eller jag halvligger väl snarare ned med laptopen i knäet. En liten Loke ställer sig med framtassarna på sängen och ser på mig med bedjande ögon. Försiktigt och frågande lägger han en framtass på min bröstkorg och nästan höjer på ögonbrynen i ett "Jag tänkte att jag kunde stå på dig lite, med mina 85 kilo?". Jag blänger på han och harklar mig, varpå han stött tar bort sin tass och går och lägger sig i sin bädd istället. Man ska ha pli på karlarna.

Nåja, dagen idag har varit trevlig. Har väl inte hänt så mycket direkt, men.. Tja.. :)
Anna hade dessutom övergivit sin pojkvän för skola, så jag hade sällskap. Bakade även pepparkakor och var på friidrottsträning. Jag måste säga att jag blir rätt så irriterad på de som inte hör av sig och säger att de inte ska komma. Det är allmänt hyfs tycker jag! Så slipper jag fara dit i onödan om det ändå inte är någon där.
Men två tappra självplågande hade iallafall dragit sig till idrottshallen! Blev lite spänstträning och avslutades med 400 meters lopp. Hoppas att de är riktigt slutkörda nu. Jag tror så. ;)

Nu har båda hundarna däckat. Älskar deras sovtider, de är typ däckade mellan 22,00 och 12,00 HAHA. Lata hundar jag har. Fast sedan mitt på dagen är det ju en hel del aktivering som gäller. :)

Godnatt~!

Inga kommentarer: