fredag, december 09, 2011

Mysiga fredagskvällen i snön :)

Packade på mig ett tjockt lager varma kläder och begav mig ut i den såkallade "snöstormen" med Elsa. Hon blev fantastiskt glad över dessa vita luddiga flingor och var mer i luften än på marken. Bestämde mig därför för att styra stegen mot sjön och släppa henne lös där. Hennes gummikrokodil Algot i ena fickan, och leversnittar i den andra.

Väl framme kopplades hon av och drog järnet några varv innan jag började kasta Algot åt henne. Fasiken så glad hon var. Och då det ändå var ett lager snö på backen så hoppade hon jämfota fram (det gör hon iof annars också ;)). Jag gick och mätte ett av hoppen då avtrycken syntes tydligt i den orörda snön. Det var över två meter. Hon hoppade alltså fram i snön med två meter plus hopp åt gången, bara för att det var kul liksom. :) Söta miniElsa.

Tyvärr fick jag inte med mig någon kamera då det både är mörkt och snöar ute, men ungefär såhär såg det ut:


Fast med lite snö på backen. ;)

Sitter och planerar morgondagens aktiviteter. Hundträning (fortsätta på stå) och en eventuell promenad med Karolina om jag lyckas tvinga med hon. Jag ska baka biscottis och kanske pepparkakor. Jag har ett par böcker att läsa och glögg att dricka, samt en kålpudding som ska få puttra på under dagen. Hittar jag lite tyg i något hörn så ska jag sy en julrosett till Elsabanan också!

Inga kommentarer: