måndag, december 12, 2011

Måndag.

FaaAAN vilket väder det är ute! Snö överallt! Men ganska mysigt är det. Lucia imorgon så lite julstämning är ju bara att tacka och ta emot för snön. :)

Lång dag i skolan. Ett nytt moment, utbildningsplanering. Allt vi fick höra idag från lärarna var i princip hur krävande och svår kursen var. Kände att jag inte riktigt fick grepp om det. :/ Nåjaaaa, det blir nog bra det också. Det planterade i alla fall en hel del tankar i huvudet som jag kommer gå och älta over and over again. ;)

Mina cookies som jag bakade igår blev sjuhuhuuukt bra. Jag använde detta recept, men minskade på den enorma mängden choklad. Blandade dessutom både vit-, mjölk- och mörk choklad. Hackade ett gäng hasselnötter och hivade i degen också. Sedan använde jag ljust muscovadosocker istället för farin. Blev riktigt lyckat. :) Jag älskar att använda muscovadosocker i bakverk. Maränger på mörkt muscovadosocker är frutkansvärt gott, det ger marängerna en härligt lakritssmak.

Till lunch blev det ägg, fetaost, tomater och kallräkt lax. :p Gott, men känner att jag behöver ett ordentligt mål mat nu, så ska slänga ihop lite god kyckling i ugn! Mmmm...

tror att jag och Elsa skippar lydnaden med klubben ikväll. Ingen av oss är sugna på att ge oss ut i snöfallet och kylan. Lite träning här hemma får bli substitut. ;) *host host* Eller varför inte bara mys i soffan? 0:)

Inga kommentarer: