fredag, mars 25, 2011

Fredag♥!

:) Goddag!

Underbart väder, två dagar till sommartid, nytvättat, nystädat och om några timmar dyker min mamma upp och ska tillbringa helgen här. Fantastiskt roligt, jag har längtat i flera veckor, hehe.

Dagens projekt ska bli ett lass sylt, och kanske en burk lemoncurd också. Får se vad som hinns! Lite glass till våfflorna står på inhandlingslistan också.

Nej, nu ska jag rusa! Golvet måste skuras. :)
Trevlig fredag!

Receptet jag använder då jag gör lemoncurd är följande:
4 dl florsocker
2 ägg
ca 1 dl färskpressad citronsaft

75 g smör

Snör fram en kastrull, tjockbottnad, och he i citronsaften, ägget och florsockret. Sjud (absolut itne koka) och rör tills det tjocknad. Ställ av från plattan och klicka i smöret och rör samtidigt medan det smälter. Låt kallna i kylskåp innan du häller upp det i rena torra burkar. :)

Inga kommentarer: