fredag, februari 26, 2010

Jahapp, här sitter man uppe mitt i natten och ser på Damernas långa program i konståkningsOS. Loke ligger som en död trasa och snarkar bredvid mig, men jag är pigg som fan!

Yu-Na Kim från sydkorea är en förhandsfavorit. Alla tror att hon kommer vinna, och hon ligger etta efter det korta programmet.
~
Personligen så gillar jag Mao Asada från japan. Hon har varit en favorit i ett par år nu, men jag är medveten om att hon inte kommer ta guldet. Sitter och hoppas på ett silver!!
~
Där har ni hennes korta program. Fantastiskt.
~
Där är Yu-Nas korta program.
~
SJUKT bra. Hon fick typ 5 poäng bättre än Asada i det korta programmet, för att hon gjorde ett trippel lutz-trippel toeloop, istället för Asadas Trippel axel (!!! Hon är dock den enda kvinnan som gör det hoppet på tävling, alla andra gör dubbel.), dubbel toeloop.
~
Så som ni inser är det rätt mycket för Asada att ta in, SÄRSKILLT då hon inte kanske har samma svårighetsgrad på hoppen. Det är lutzen som hon har lite problem med. Tyvärr. Yu-Na skulle behöva missa en del för att Asada skulle ha någon chans att vinna. Och det tror jag inte händer då hon verkar väldigt stabil. :)

Men det ska bli kul att se vem som tar silver!
Håller tummarna för Mao Asada. :)


Yu-Na Kim och Mao Asada. Bild lånad från svt.se
~
Ursäkta för ett rörigt inlägg, blogspot vill inte riktigt som jag just nu. -_-

Inga kommentarer: