tisdag, april 05, 2011

Tisdag♥!

Vaknade upp med migrän, så jag ringde och avbokade den hurtiga morgonpromenaden, och dessutom dagens planerade träningspass med Mia och Emma. Mitt migrän brukar hålla i sig i ett par dagar nämligen.
Jag halsade lite piller och en liter vatten, klappade på lite hästliniment och hör och häpna! Migränen försvann på ett par timmar! Fantastiskt. :) Så jag gick och handlade kring tolv och då slog verkligen sommarkänslan in. Strålande sol, klarblå himmel och för en gångs skull så kändes vinden inte kall utan ljummen. Det var nästan så man blev tårögd. ;)

Kring ett vågade jag mig faktiskt ut på ett träningspass iallafall, men jag körde inte så hårt så det kändes inte som att det var någon idé att dra med Mia och Emma. Det blev någon kilometers jogg till uppvärmning, löpskolning för att behålla koordinationen. Lullade på rätt länge med det och testade nya övningar för friidrotten. Det blev något stegringslopp innan jag gick på backarna. 6 backlopp i rätt brant backe blev det. Det sista loppet var dessutom dubbelt så långt som de andra.
Ett par omgångar utfallsgång upp för ytterligare en backe, lite upphopp och sedan en kvarts solande vid vattentornet, hehe. Några koordinationslopp på vägen tillbaka och dagens träningspass är avklarat! Mycket roligare att träna utomhus än att nöta inne i ett gym, speciellt då vädret är så vackert. Dessutom så kände jag inte av någonting i vare sig höft, axel eller benhinnor.

Köpte hem ett paket jordgubbar från affären, 10 kr asken. En burk kesella vanilj och lite pistagenötter. Jättegott och jättenyttigt mellanmål efter träning eller till efterätt.

Nej, dags att ta ett par alvedon i förebyggande syfte och sedan sätta igång att städa läggan.
Ha en superbra tisdag!

( Anna, Macke, Mamma och Pappa! Jag saknar er! ♥ )

1 kommentar:

Åsa sa...

Och jag dig...