tisdag, maj 22, 2012

Tillbaka i Umeå

Efter en stressig period börjar bitarna sakta falla på plats igen. Några dagar hemma i Luleå gjorde gott. Att komma tillbaka till nyutslagna björkar och strålande sol gjorde inte saken sämre heller. :) Krafterna börjar hitta tillbaka, och lika så det där trevliga lugnet.

Dagen blev halvt kaosartad, men mycket trevlig. Upp tidigt och laborera med blod, laktat och glukos på skolan. Det är alltid kul att få jobba praktiskt, och inte bara teoretiskt. :) Jobbade med grupparbetet innan jag var tvungen att skynda mig hem till hunden. Ut en sväng, sedan till stan för att träffa Poul! Det är min mosters man som var i stan på jobb. Då han (och resten av släkten) bor i södra Sverige träffas vi inte så ofta, det gäller att passa på. :)

Direkt då jag kommit hem mötte jag upp söta Emma Sa för en promenad runt sjön. Härligt för Elsabanan att ta en långprommis. Kan ju meddela att hon inte var svart när vi kom in igen. Våren ska tydligen avnjutas genom att rullas i. ;) Hon är lagom trött nu och snarkar som en gris bredvid mig i soffan.

Jag ska ta och fixa lite middag innan det blir allt försent. Och ESC ikväll, det kan man ju inte missa (min lillebror hade nitat mig om jag gjorde det, hehe).

Inga kommentarer: