fredag, maj 11, 2012

Pluggfredag blev träningsfredag

Ja, då tentan är imorgon har jag tillbringat dagen med att sitta inne och plugga som ett litet ägg. Jag kan ju inte påstå att det är roligt, men fan om jag inte klarar denna tenta. Med allt plugg jag lagt ner, haha.

Ett par promenader med hunden har det blivit. Mitt under dagen drog träningssuget igång, men då jag har ont i höften och helst ska vara ganska stilla tog jag inspirationen till vara och knåpade ihop en härligt peppande träningslista! Här är några av guldkornen!


Trots att det inte är så mycket drag i den alls är den så jäkla skön att jag skulle kunna springa med ett leende på läpparna hur länge som helst. :)

Och så naturligtvis denna:

Det går ju som inte att lyssna på den utan att bli träningssugen, haha!

Resten av låtarna är mer upptempo och ösiga. :)

Nu på eftermiddagen kunde jag inte riktigt stå emot träningssuget, så jag trotsade smärtan (dumt?), hoppade i träningsskorna och drog ut i gråvädret. Lade band på mig själv och tog ett kort pass (45 min) med powerwalk till upp- och nedvärmning. Några kilometers löpning och sedan sprintkoordinationer i intervaller (8-10 st). Åh, vad jag har saknat att springa fort! Det är SÅ jäkla kul. Jag lovar att jag sprang koordinationerna med ett dumt jäkla leende på läpparna hela vägen. ;)

Sprintglädje?

Jag hade gärna fortsatt springa mycket mer, men lade band på mig själv. Dumt att träna sönder höften innan den ens läkt. Nåja, känslan av att riktigt kunna sträcka ut sprintsteget och flyga fram är så härlig att det inte ens är jobbigt. :)


Nu ska jag ta tillvara på endorfinkicken och plugga vidare innan middagen!

Inga kommentarer: