söndag, maj 13, 2012

Lördagsbesök :)

Wow, jag kan inte fatta att klockan snart är ett. Känns som denna dag varit ofantligt lång. Nu på kvällen kom Karolina hit och gjorde dagen bra. :) Det blev film och det sedvanliga snacket om hunkar (m-m-mm~), humor, filmer och lotr. Yeah~!

Vi tog en kvällspromenad innan vi skiljdes åt. Jag och Elsa kom precis innanför dörren. TramsElsa fick åka in i duschen då hon vandrat omkring i lera. Hon löper just nu och går omkring i sin egen lilla värd, som det lilla ångloket hon är. Efter att ha rotat omkring i några lerhögar var hon skitig både om tassarna och i munnen. Blä! Jag vill inte ens veta vad hon stoppat i sig för skit, hoppas magen håller sig bra. Elsa har aldrig ätit något äcklig innan, och pussar är bannade just nu. Sköljde munnen ett par vändor (hehe) och invigde tandborsten som köptes för flera år sedan. Aldrig använt den då hundarna har bra tänder i alla fall (tack var det ben och dylikt). Nu var den dock supersmidig eftersom det rengjorde och tog bort lukt. Alldeles ren i munnen nu. :) Hon satt snällt stilla medan jag grejjade på med tandborsten. Hon har aldrig sett den förut, så hon skötte sig himla bra. Eller ja, jag tvivlade väl aldrig på att hon skulle göra det heller. Kändes inte ens som något som var tvunget att introduceras. Men så är ju Elsa ganska cool då det kommer till nya intryck, så en skitsak som en tandborste är ju inte ens värt att höja på ögonbrynen åt.

Jag skulle väl aldrig äta något äckligt och ruttet?

Tack Karolina för en bra kväll!

Inga kommentarer: