måndag, augusti 02, 2010

Vardagen!

Hemma från jobbet!
Sitter och läser nya nummret av Brukshunden. Just nu är jag på en artikel som handlar om friskvård vid träning. Himla intressant, då jag jag är väldigt intresserad av ämnet, både då det gäller människor och hundar. Dock rörde artikeln uppvärmning och nervarvning.
KUL.

Loke ligger utslagen i soffan. Han och värmen går inte riktigt ihop. Shit vad jag längtar till hösten! Det känns jättetöntigt att göra det, men åh. Jag längtar verkligen, kommer hända så mycket roliga saker då. Och höstpromenader i skogen är ju oslagbart. Helt fantastiskt.
Nej, nu ska jag njuta av det sista av sommaren, haha. :) Det dröjer tills den är här igen!

Ikväll så blir det lydnadsträning med Loke. Vi återgår till rutinerna efter "sommarlovet". Ingen av oss tycker det är särskillt roligt att träna i värmen, men nu är det dags att dra igång. Ska lägga upp en plan för hösten.

Åh, har så mycket som sak göras, hundträningen ska läggas upp, friidrotten ska läggas upp, program ska skrivas för hela hösten. Papper ska förberedas etc. Jobbet ska fixas, skolan ska fixas, flytten ska fixas. Och så ska jag flyttstäda här hemma, dra igång och träna ordentligt (både mig själv och doggen). You name it!
Men fan vad kul det kommer bli. :)


Älskade. ♥

Inga kommentarer: