onsdag, april 07, 2010

Tränings- och hundsnack!

Åh, jag har precis varit ute på en joggingtur med Loke. Så nu är jag sådär härligt svettig och darrig i benen. :D Känner mig ovanligt hurtig idag! Jag började nämligen dagen (okej, klockan var väl 11 då jag gick upp 0:) ) med en entimmespromenad med hunden. Hem och åt frukost i form av ägg och skinka. Och nu knappt en timme efter att jag kom hem från promenaden så var jag ute och joggade i.. Ja.. 20 minuter? Så det var ju inga gigantiska längder, men jag är nöjd. Första joggingturen för i år.
Nu ska jag göra lite mag- och ryggövningar och sedan blir det att ställa sig på stepmaskinen.

Hundträning står på schemat, och lika så friidrottsträning och en vända förbi stallet. :) Och hälsa på syster.

HUNDSNACK:



Loke skötte sigg ypperligt både på promenaden och joggingturen. Vi mötte folk, bussar, barnvagnar, bilar med släp och vi såg även ett antal hundar. Inte ett ljud sades och han höjde knappt på ögonbrynen åt dem. Grannens hundar var även ute då vi kom hem, och inte heller de bryddes om. En blick kastades på dem och sedan var det bra med den saken, hihi. :)
Stolt matte? Ja. Känns bra när träningen ger resultat. :) Nu gäller det bara att fortsätta jobba. KUL!

Tränade även en del lägganden utomhus också. Det fungerade trots blöt äcklig mark. Armbågarna ville inte riktigt ner i blötan, men det gick det med!

Idag fortsätter vi med frivilliga lägganden, snabba lägganden, och frivilliga lägganden under gång. Film kommer kanske. :)

Inga kommentarer: