fredag, april 16, 2010

Hundsnack

:D Vilken trevlig dag!

Har börjat med att ta en promenad med Loke. Sedan tränade vi lydnad i en timme, innan han gav upp. Härligt med en trött hund! Och han blir så himla kvällstrött, så det är skönt att ha gjort bort det på morgonen.

Just nu fokuserar vi på läggandet. Snabba lägganden är jag faktiskt nöjd med som det är just nu. Det går hyffsat snabbt för hans storlek, och det räcker som så känner jag. :) Så nu har vi börjat fokusera på läggandet under gång, som sagt. Vi har tränat på läggande under baklängesgång ett tag, och det sitter bra. Nu tränar vi på läggande i position vid sidan. Det fungerar också bra, men vi ska fortsätta nöta på det så att det sitter ordentligt innan jag börjar med momentet att fortsätta röra mig framåt efter kommandot. :) Jag hoppas att jag kan ta mig dit i helgen, men vi får se vad som händer.

Inga kommentarer: