onsdag, september 09, 2009

Hundsnack

Har varit ute på kvällspromenaderna nyss. Hade en maktkamp med Loke då vi kom hem igen. Skitungen. Jag vann naturligtvis och han skötte sig exemplariskt efter det. Han fick tag på ett oxöra nämligen, och envis som jag är skulle jag ta det från honom, vilket han inte alls ville. Naturligtvis vann jag, tog örat, sa åt han att ligga ner och så fick han örat igen. Han tuggade på det ett tag innan jag tog det av han, nu helt utan problem. Han fick ligga ner och ett varsågod innan han fick örat. Åt på det ett tag innan jag tog det en sista gång problemfritt. Låg fint och väntade på sitt varsågod med fin ögonkontakt. :D Jag är nöjd. Han har ju aldrig någonsin visat ett beteende av att skydda sina saker på ett sådant sätt förut. Han fick väll ett tillfälligt hjärnsläpp bara. :p Nu har han somnat. Lexus är en ängel.

Imorgon blir det spår och uppletande för Lokes del. Lexus får chillidilla.


Är han inte fin, prinsen Loke? :)

JAG ska allt annat än chilla. Har massa planer. Men om jag inte sover nu kommer jag vara för trött för att ens ta mig ur sängen innan nio, så GODNATT.

Inga kommentarer: