lördag, april 28, 2012

Hundens dag

Jag och Elsa har precis kommit hem från Hundens dag på Djurmagazinet på Mariedal. Vi var borta i över tre timmar tror jag, haha. :) Men både hon och jag hade kul. Framför allt var det jättebra social träning för Elsa. Hon älskar ju allt som rör sig, så att få cruisa fram mellan småbarn, hundar av alla dess slag, barnvagnar, människor och gud vet vad är jättebra träning i att inte behöva säga hej till alla. Hon skötte sig fantastiskt bra. :) Hon fick hälsa på en del människor och hundar, vilket som alltid är det bästa i världen. Vi träffade på ett gäng frallor också! Åh, valparna är ju så söta att jag går under.

Lite småpryttlar fick följa med hem. Rosa hundpåsar, ett nytt halsband (svart, rosa och limegrönt), ett nytt koppel (svart), hundgodis och ett schampo. Veterinärer var på plats för vaccinering, så passade på med ettårsvacc.

Det var freestyleuppvisningar, lydnadsuppvisningar och uppvisning av en polishund som körde bla narkotikasök. En tipspromenad på det och dagens underhållning var avklarad. ;)

Dessutom passade jag på att väga lillterrorn. 9,2 kg!


Nu ska jag förbereda lördagsmiddagen (kyckling och ungsrostad rödbetssallad) och laborera lite i köket. Planerar en myskväll med hunden, god mat och en film. :)

1 kommentar:

Åsa sa...

Ja, rödbetor:) Det blir kyckling och ugnsrostade rödbetor för mig med!